Veelgestelde vragen

Bestaande bestellingen en levering

Wat is de levertijd?

De levertijd verschilt per product. Wij streven er naar om uw bestelling zo snel mogelijk bij u in huis te hebben.

Hoe laat krijg ik geleverd?

De bezorgtijden kunnen wij u niet exact melden wanneer wij een bestelling bij u komen bezorgen. Dit is erg afhankelijk van welke andere bezorgingen onze chauffeur moet doen en welke route hij zal rijden. Wel kunnen wij u de dag van tevoren na 17:00 vertellen welk dagdeel uw bezorging binnen komt. Let wel op: hiervoor neemt u zelf contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja, dit kan. Dit scheelt u bezorgkosten. Lees hier meer over het afhalen van een bestelling.

Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

U kunt uw bestelling afhalen bij ons magazijn aan de Harsweg in Ter Aar. Lees hier meer over het afhalen van een bestelling.

Kan ik mijn bestelling ook ’s avonds afhalen?

Wij zijn elke dag geopend van 07:30 tot 18:00, tussen deze tijden is het mogelijk om uw bezorging af te halen.

                                              

Productvragen tuinhout

Maken jullie artikelen op maat?

Jazeker, uiteraard kan alles in overleg worden afgestemd.

Aan welke keurmerken voldoen jullie?

PEFC - PEFC is wereldwijd hét onafhankelijk keurmerk ter bevordering van duurzaam bosbeheer. Het uiteindelijke doel van PEFC™ is dat alle bossen ter wereld op een duurzame manier worden beheerd. Lees hier meer over PEFC.

FSC - Hout uit een FSC-bos is een bijzonder product! De boseigenaar heeft een prestatie van formaat geleverd met duurzaam bosbeheer. Daarbij heeft hij rekening gehouden met heel veel verschillende aspecten: behoud van biodiversiteit, bescherming van waterlopen, veiligheid van de bosarbeiders, enzovoort. Lees hier meer over FSC.

KOMO - Met het KOMO-keurmerk kan de bouwsector van de kwaliteit op aan van producten, processen, systemen en diensten waarbij KOMO staat voor een onbetwiste kwaliteit. Gebruik van KOMO-gecertificeerde producten en systemen en toepassing van KOMO-gecertificeerde processen en diensten verhoogt de efficiency in het bouwproces en verlaagt de faalkosten. Lees hier meer over KOMO.

Wat is het verschil tussen bezaagd, fijnbezaagd en glad geschaafd?

Bezaagd: Het hout kan nog kleinere houtvezels en splinters aan de oppervlakte vertonen.

Fijnbezaagd: Wanneer hout fijnbezaagd is het mogelijk dat er nog hele kleine houtvezels en splintertjes aan de oppervlakte voorkomen.

Glad geschaafd: Bij geschaafd hout komen er vrijwel geen houtvezels en/of kleine oneffenheden aan het oppervlak meer voor.

Wat is het verschil tussen gefreesd en geschild rondhout?

Rond gefreesd: De ronde gefreesde paal is door de ronde schaafmachine geweest. Deze paal is dus mooi egaal rond en recht.

Geschild: Bij geschilde ronde palen is de schors van de boomstam afgeschild en daardoor grilliger van vorm dan gefreesde palen.

 

Website

Zijn producten op de website inclusief of exclusief btw?

Alle op de website getoonde prijzen zijn inclusief btw.

Welke maataanduiding hanteren jullie op de website?

Dit verschilt per product. Planken en balken gaan bijvoorbeeld per strekkende meter. Blokhutten worden getoond in centimeters. En kopmaten van planken worden getoond in millimeters.

 

Service

Hebben jullie montage teams?

Wij werken samen met hoveniers die onze producten voor u op locatie kunnen monteren.

Hoe kan ik snel een offerte krijgen?

Door langs te komen in onze showroom, te bellen en/of contact met ons op te nemen via het formulier op de website. Op deze manier kunnen wij alles rustig met u doorspreken en vrijblijvend een offerte op maat voor u opstellen.

Hoe kan ik goederen retourneren?

U mag een afgeleverd artikel binnen 14 dagen na ontvangst zonder reden aan ons retour zenden. Daarmee ontbindt u de aankoop van dat artikel; u heeft recht op teruggave door Tuinhout Discount van het bedrag van de aankoop dat u reeds aan Tuinhout Disocunt heeft betaald met betrekking tot het teruggestuurde artikel. U kunt uw bestelling alleen retourneren indien de betreffende goederen compleet, onbeschadigd en ongebruikt geretourneerd worden. Lees meer over het retourneren van producten op de pagina retourneren.

Wat te doen bij een klacht?

Wij streven er naar om onze dienstverlening en producten zo goed mogelijk voor u te laten presteren. Het kan echter voorkomen dat er een foutje wordt gemaakt, mocht dit het geval zijn dan willen wij u vragen zo snel mogelijk contact met ons op te nemen zodat wij samen naar een passende oplossing kunnen kijken.

Waar legt de chauffeur mijn order neer?

Wanneer de chauffeur uw bestelling komt afleveren doet hij dit op een zo verantwoord mogelijke plek die te bereiken is voor onze vrachtwagen. De chauffeur lost de bestelling naast de vrachtwagen.

 

Betalen

Hoe kan ik betalen bij Tuinhout Discount?

In onze winkels is het mogelijk om met cash of pin te betalen. Bij een aflevering van uw bestelling door onze chauffeur is het op dit moment alleen mogelijk om cash te betalen of met een voortijdige overboeking (wij sturen een factuur). Online is het mogelijk om te betalen bij ontvangst van het product of via IDeal.

Hoe hoog zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten zijn afhankelijk van uw bestelling. Hoe hoger het orderbedrag hoe lager de bezorgkosten uit zullen vallen. Meer over het bezorgen van uw bestelling leest u hier.

 

Blokhutten

Een blokhot impregneren, hoe lang duurt dat?

Wanneer u een geimpregneerde blokhut bij Tuinhout Discount besteld duurt het circa drie tot vier weken voordat deze voor u klaar staat. In het hoogseizoen kan het voorkomen dat dit uitloopt door drukte.

Wat houdt een spuitlaag in?

Wanneer u kiest voor de optie spuitlaag bij het bestellen van uw blokhut dan zetten wij uw blokhut voor u in de grondverf.

Wat houdt een extra wandlaag in?

U krijgt dan een extra rij blokhutprofielen geleverd door ons. Uw blokhut wordt dus simpelweg 1 rij hoger. Dit bedraagt netto meestal ruim 12 cm.

Zijn de gegeven maten binnen- of buitenmaten?

De maten van blokhutten die wij aan u tonen zijn altijd buitenmaten.

Hoe kan ik mijn blokhut het beste behandelen?

Er zijn verschillende manieren om de levensduur van uw blokhut te verlengen. De beste behandelingen waar u voor kunt kiezen zijn het door ons laten impregneren of in de grondverf laten spuiten van uw blokhut. Mocht u zelf uw blokhut willen behandelen dan hebben hier een groot aantal producten voor u op een rijtje gezet.

Wat gebruik ik als fundering van de blokhut?

U kunt als optie bij het bestellen van uw blokhut kiezen voor het bijvoegen van funderingsbalken. Dit raden wij ook aan.

Heb ik een vergunning nodig voor het plaatsen van een blokhut?

Voor het bouwen van een tuinhuis of blokhut is in slechts een aantal gevallen een bouwvergunning nodig. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u deze altijd stellen aan ons personeel.


Voor vragen kunt u contact met ons opnemen via info@tuinhoutdiscount.nl of telefonisch via 0172 - 60 92 98.